Емоційний компонент адаптації і нова українська школа

Автор(и)

  • О. А. Ткаченко доцент кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету, кандидат психологічних наук

Ключові слова:

адаптація, адаптація першокласників, адаптація до навчання, емоційне ставлення до школи

Анотація

Стаття присвячена проблемі адаптації сучасних першокласників до навчання у школі. Висвітлено результати емпіричного дослідження емоційного компонента адаптації першокласників до школи. Представлено порівняльний аналіз результатів діагностики емоційного переживання соціальних контактів першокласниками, що навчаються за програмами Нової української школи та в умовах традиційного навчання.

Біографія автора

О. А. Ткаченко, доцент кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету, кандидат психологічних наук

 

 

Список літератури

  1. Венгер, А. Л. Психологическое обследование младших школьников / А. Л. Венгер, Г. А. Цукер­ман. – Москва : ВЛАДОС-ПРЕС, 2001. – 160 с.
  2. Кравцова, Е. Е. Психологические проблемы готовности детей у обучению в школе / Е. Е. Кравцова. – Москва : Педагогика, 1991. – 256 с.
  3. Коцур, Н. Адаптація шестирічної дитини до школи: психолого-педагогічні та медичні критерії / Н. Коцур // Рід. шк. – 2008. – № 10. – С. 38–42.
  4. Куликова, Т. Г. Особенности эмоционального развития и самооценки учеников начальных классов со школьной дезадаптацией : дис. … канд. психол. наук : 19.00.13 / Т Г. Куликова. – Москва, 2007. – 215 с.
  5. Полищук, В. М. Вікова і педагогічна психологія : [навч. посіб.] / В. М. Поліщук. – Суми : Універси­тет. книга, 2010. – 352 с.
  6. Про зміст загальної середньої освіти : наук.-аналіт. доповідь / за заг. ред. В. Г. Кременя. – Київ : НАПН України, 2015. – 118 с.
  7. Соловьёва, Д. Ю. Факторы адаптации первоклассников к школе / Д. Ю. Соловьёва // Вопр. психологии. – 2012. – № 4. – С. 23–31.
  8. Чуткина Г. М. Адаптация первоклассников к педагогическому процессу школы : автореф. дисс. … канд. пед. наук : спец, 13.00.01 / Г. М. Чуткина ; Минск. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького. – Минск, 1987. – 17 с.

Опубліковано

2019-12-15

Як цитувати

Ткаченко, О. А. (2019). Емоційний компонент адаптації і нова українська школа. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії», 20(6). вилучено із https://director.npu.edu.ua/index.php/dslg/article/view/261

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІКА ШКОЛИ