Мобінг в освітньому середовищі: причини виникнення та превентивні заходи

Автор(и)

  • М. С. Величко Аспірантка кафедри практичної психології та педагогіки Хмельницького національного університету, психолог, соціальний педагог Ліцею міжнародних відносин № 51

Ключові слова:

мобінг, кібермобінг, психологічне насилля

Анотація

У статті розкрито психологічні причини та запропоновано превентивні заходи щодо запобігання виникнення явища мобінгу в освітньому середовищі. Розглянуто феномен явища мобінгу як виду психологічного насилля у взає­мовідносинах групи й особистості.

Біографія автора

М. С. Величко, Аспірантка кафедри практичної психології та педагогіки Хмельницького національного університету, психолог, соціальний педагог Ліцею міжнародних відносин № 51

 

Список літератури

  1. Берковиц, Л. Агрессия: причины, последствия и контроль / Л. Берковиц. – СПб. : Прайм-ЕВ­РОЗНАК, 2002. – 518 с.
  2. І. В. Івано­ва, С. П. Гвоздій, Є. С. Майданюк] – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/24_SVMN_2008/Pedagogica/26978.doc.htm (дата звернення 17.07.2019). – Назва з екрана.
  3. Корабльова, О. О. Причини виникнення мобінгу як соціально-педагогічної проблеми школярів підліткового віку / О. О. Корабльова // Зб. наук. пр. Хмельниц. ін.-ту соц. технологій Ун-ту «Україна». – 2011. – № 4. – С. 66–69. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2011_4_16 (дата звернення 17.07.2019). – Назва з екрана.
  4. Leymann, H. (n.d). The Mobbing Encyclopaedia. Retrieved from: www.leymann.se/ English /frame. html.
  5. Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід : навч. посіб. / О. Т. Баришполець, Л. А. Найдьонова, Г. В. Мироненко та ін.; за ред. Л. А. Найдьонової, О. Т. Баришпольця. – Киів: Міленіум, 2010. – 440 с.
  6. Olweus, D. (n.d). Bullying Prevention Program. Retrieved from: www.clemson.edu/olweus.
  7. Olweus, D. (n.d). Bullying at school: tackling the problem. Retrieved from: www.oecd.observer.org
  8. Шерман, О. М. Агресія в Інтернеті [Електронний ресурс] / О. М. Шерман. – Режим доступу : http://virt.ldubgd.edu.ua/pluginfile.php/14596/mod_folder/ content/0/2013_1/SH2013_6.pdf?forcedownload=1 (дата звернення 17.07.2019). – Назва з екрана.
  9. Юрчик, О. М. Дослідження поширеності насильства серед молодших школярів / О. М. Юрчик // Наукові записки. Серія: «Психологія» / Нац. ун-т «Острозька академія». – Острог, 2015. – Вип. 2. – С. 145–155.
  10. Ворник Б. М., Голоцван О. А., Коломієць В. П.,Талаєв К. О. – Київ : Навч. кн., 2002. – 152 с.
  11. Дроздов, О. Феномен третирування у школі: шляхи вирішення проблеми [Електронний ресурс] / О. Дроздов. – Режим доступу : http://www. politik.org.ua/vid/magcontent.php3?m=6&n=78& c=1878&setcss=1&ncss=verybig (дата звернення 17.07.2019). – Назва з екрана.
  12. Терещенко, Л. А. Особливості прояву підліткової агресії / Л. А. Терещенко // Практ. психолог:школа. – 2013.– № 10. – С. 38–45.
  13. Нойброннер, Д. Понимать детей : путеводитель по теории привязанности Гордона Ньюфелда / Д.Нойброннер. – М. : Ресурс, 2012. – 315 с.

Опубліковано

2019-12-15

Як цитувати

Величко, М. С. . (2019). Мобінг в освітньому середовищі: причини виникнення та превентивні заходи. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії», 20(6). вилучено із https://director.npu.edu.ua/index.php/dslg/article/view/265

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІКА ШКОЛИ