Педагогічний коучинг в сучасному освітньому закладі

Автор(и)

  • А. С. Фарина завідувач кафедри суспільних дисциплін, Луцький педагогічний коледж
  • Г. І. Єрко викладач суспільних дисциплін, Луцький педагогічний коледж
  • О. М. Галан викладач суспільних дисциплін, Луцький педагогічний коледж
  • І. Л. Ковальчук завідувач навчально-методичного кабінету, кандидат філософських наук, доцент, Луцький педагогічний коледж
  • О. А. Казмірчук викладач суспільних дисциплін, Луцький педагогічний коледж
  • О. Є. Курчаба викладач суспільних дисциплін, Луцький педагогічний коледж

Ключові слова:

коучинг, інтенсифікація освітнього про¬цесу, особистісно орієнтоване навчання, формальна вища освіта в Україні

Анотація

У статті простежено розвиток коучинг-технології та з’ясовано чинники її входження в освітнє середовище України у XXI ст. Окреслено принципи педагогічного коучингу, особливості роботи зі студентами, роль коучинг-технології у формальній освіті України.

Біографії авторів

А. С. Фарина, завідувач кафедри суспільних дисциплін, Луцький педагогічний коледж

завідувач кафедри суспільних дисциплін,кандидат історичних наук, Луцький педагогічний коледж

І. Л. Ковальчук, завідувач навчально-методичного кабінету, кандидат філософських наук, доцент, Луцький педагогічний коледж

Список літератури

  1. Багдік’ян, С. Освітні послуги: дослідження поняття, класифікація, базові характеристики / С. Багдік’ян // Економіка, менеджмент, підприєм­ництво. – 2010. – № 22 (1). –С. 97–100.
  2. Бoрoвa, Т. Теoретичнi зaсaди aдaптивнoгo упрaвлiння прoфесiйним рoзвиткoм нaукoвo-педaгoгiчних працівників вищoгo нaвчaльнoгo зaклaду: монографія / Т. Бoрoвa. – Хaркiв: СМIТ, 2011. – 381 с.
  3. Голлви, Т. Максимальная самореализация: работа как внутренняя игра / Т. Голлви; пер. с англ. – Москва: Альпина Бизнес Букс, 2007. – 264 с.
  4. Горук, Н. Коучинг як ефективна технологія формування самоосвітньої компетентності студентів / Н. Горук // Проблеми підготовки сучасного вчите­ля. – 2015. – № 11. – С. 99–105.
  5. Єфімова, О. Коучинг як складова особистісно-орієнтованого навчання у професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів / О. Єфімова, С. Жицька // Науковий огляд. – 2017. – № 4 (36). – С. 103–112.
  6. Закон України «Про вищу освіту» // Відомості Верховної Ради. – 2014. – № 37–38. – Ст. 2004.
  7. Коновальчук, М. Коучинг як ефективна технологія надання освітніх послуг у педагогічних ВНЗ [Елек­тронний ресурс] / М. Коновальчук. – Режим доступу: http://econf.at.ua/publ/konferencija_2016_05_19_20/ sekcija_6_socialno_gumanitarni_nauki/kouching_ jak_efektina_tekhnologija_nadannja_osvitnikh_ poslug_u_pedagogichnikh_vnz/48-1-0-998.
  8. Нежинська, О. Основи коучингу: навч. посіб. / О. Нежинська– Київ; Харків: ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 2017. – 220 с.
  9. Поберезька, Г. Коучинг як педагогічна технологія студентоцентричного навчання у ВНЗ / Г. Побе­резька // Педагогіка професійної освіти. – 2017. – № 4 (58). – С. 100–118.
  10. Проценко, О. Коуч-технології у формуванні життєвої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів / О. Проценко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2013. – Вип. 29 (82). – С. 330– 334.
  11. Романова, С. Коучинг як нова технологія в про­фесійній освіті / С. Романова // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. – 2010. – Вип. 3. – С. 83–86.
  12. Рудницьких, О. Коучинг як інтерактивна техно­логія в освіті / О. Рудницьких // Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія : “Педагогіка і психологія”. Педагогічні на­уки. – 2014. – № 2(8). – С. 173–176.
  13. Рябовол, Л. Методична система коучинг-навчання юридичних дисциплін у вищій школі / Л. Рябовол, В. Гриценко, О. Сокуренко // Science and education. – 2018. – Issue 2. – S. 16–30.
  14. Симодейко, С. Коучинг як інноваційний метод на­вчання студентів / С. Симодейко // Науковий віс­ник Ужгородського національного університету. – 2011. – Вип. 20. – С. 131–133.
  15. Степикіна, Т. Метод коучингу в системі шкільної освіти / Т. Степикіна // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2012.– № 22 (257), ч. IV. – С. 84–91.
  16. Сурмяк, Ю. Педагогічний коучинг у підготовці студентів-психологів / Ю. Сурмяк, Л. Кудрик // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. – 2016. – № 1. – С. 187–198.
  17. Хоменко-Семенова, Л. Коучинг як ефективна тех­нологія формування успішного студента / Л. Хоменко-Семенова // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. – Київ, 2015. – Вип. 7. – С. 137–141.
  18. Чернoвa, Т. Фoрмувaння кoучингoвoї кoмпетентнoстi мaйбутнiх педaгoгiв прoфесiйнoгo нaвчaння у ВНЗ / Т. Чернoвa // Четвертий укрaїнський педa­гoгiчний кoнгрес: зб. нaук. прaць. – Львiв, 2014. – C. 166–172.
  19. Шевчук, С. Коучинг як метод навчання студентів у контексті реформування вищої освіти України / С. Шевчук, О. Шевчук // Наукові праці Чорноморсь­кого державного університету імені Петра Могили комплексу “Києво-Могилянська академія”. Серія: Педагогіка. – 2016. – Т. 269, вип. 257. – С. 62–65.
  20. Dilts, R. Od przewodnika do inspiratora, czyli coaching przez duże “C” / Dilts R.. – Warszawa : PINLP, 2006. – 444 s.

Опубліковано

2019-12-15

Як цитувати

Фарина, А. С. ., Єрко, Г. І., Галан, О. М., Ковальчук, І. Л. ., Казмірчук, О. А. ., & Курчаба, О. Є. . (2019). Педагогічний коучинг в сучасному освітньому закладі. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії», 20(6). вилучено із https://director.npu.edu.ua/index.php/dslg/article/view/260

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНА ШКОЛА