ПОЧАТКОВА ОСВІТА В КОНТЕКСТІ ІДЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ І УЧНІВ
Keywords:
початкова освіта, нова українська школа, державний стандарт, типова освітня програма, обов’язкові і очікувані результатиAbstract
У статті йдеться про законодавчі засади та наукові підходи розроблення Державного стандарту початкової освіти і типових освітніх програм для 1 – 2 класів. Матеріали створено на засадах закону «Про освіту» (положення про результати освіти), Концепції Нової української школи, ідеях діяльнісно-результативної освіти, дитиноцентризму, природовідповідності та ін. Обґрунтовано алгоритм проектування змісту початкової освіти: мета – прогнозування обов’язкових результатів цього рівня освіти у державному стандарті, прогнозування очікуваних результатів у типових освітніх програмах за циклами навчання (1 – 2 класи; 3 – 4 класи), засоби їх досягнення (зміст, методи, середовище). Визначено роль формувального оцінювання у початковій школі, проблеми створення нового науково-методичного ресурсу для вчителів.