КРАСА ДУХУ ВЧИТЕЛЯ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА
Ключові слова:
людина як космопланетарне явище, духовність, калокагатія, «жива педагогіка», життєва енергія, краса і дух, альтернативне виховання, вчитель – ідеальний зразок Краси ДухуАнотація
Ґрунтовний науковий екскурс в проблему духовності Людини, її природи, власні уявлення феномена «духовності», квінтесенцію яких презентовано у статті авторським визначенням поняття «духовності», дозволили автору запропонувати українському вчительству наукові засади виховного процесу, покликаного народжувати «людське в людині», відроджувати духовність як втілення найкращих зразків людської поведінки
з позицій Краси людського Духу.
Автор наголошує, що у підростаючих поколінь необхідно виховувати Красу Духу, починаючи вже з дошкільного і молодшого шкільного віку. Як це робити в закладах освіти, ілюструє на конкретних прикладах альтернативного виховання, що здійснюється академіком НАПН Вірою Ільченко, директором-новатором Світланою Бєлухою та вчителем-методистом Світланою Сироїжко. Справедливо зазначає, що про Красу Духу вчених, педагогів сьогодні мало говорять, й переконує читача, що це слід робити, бо для нашої молоді вони є ідеальним зразком для наслідування. Стаття зацікавить і вчених, дослідників проблем духовності, і практиків-новаторів, учителів, свідому українську громадськість.