Формування особистості дітей із затримкою психічного розвитку й готовність майбутніх дефектологів до практичної роботи

Автор(и)

  • Н. М. Руденко доцент кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету, кандидат психологічних наук

Ключові слова:

професійна підготовка педагогів спеціальної освіти, готовність дефектологів до формування особистості дітей з ЗПР, гуманістична педагогіка, суб’єкт-суб’єктна взаємодія

Анотація

Концептуальні засади загальнопедагогічної та методичної підготовки дефектологів до формування особистості дітей із затримкою психічного розвитку (ЗПР) передбачають: необхідність виховання у педагогів ставлення до себе як до суб’єкта виховного процесу засобами інтеграції фахових дисциплін, наповненням гуманістичними смислами навчальної практики студентів та залученням їх до науково-дослідницької діяльності. Визначено критерії, показники, типи та психолого-педагогічні умови оптимізації дидактичного процесу з формування готовності дефектолога. Особистісну і професійну компетентність розглянуто як складові цієї готовності.

Біографія автора

Н. М. Руденко, доцент кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т.І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету, кандидат психологічних наук

 

Список літератури

  1. Бех І. Д. Нова педагогічна позиція як предмет наукового осмислення / І. Д. Бех // Проблеми професійної підготовки вчителя школи майбутнього: зб. м-лів Всеукр. наук.-практ. конф. – Мелітополь, 2002. – Т. 1. – С. 4–14.
  2. Гуманістичне виховання дітей дошкільного віку в контексті інноваційної педагогічної діяльності: монографія / за наук. ред. Т. І. Поніманської, І. М. Дичківської. – Рівне : Волинські обереги, 2012. – 208 с.
  3. Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи : монографія / А. А. Колупаєва. – Київ : Самміт-Книга, 2009. – 272 с.
  4. Панько Е. А. Психология личности и деятельности педагога дошкольного образования : [монография] / Е. А. Панько. – Минск : БГПУ, 2005. – 231 с.
  5. Педагогіка (опорний конспект) : навч.–метод. посіб. / Яковенко В. С., Рацул А. Б, Турчак А. Л. та ін. – Кіровоград, 2001. – 72 с.
  6. Петрушенко В. Л. Епістемологія як філософська теорія знання / В. Л. Петрушенко.– Львів: Держ. ун-т «Львів. політехніка», 2000. – 296 c.
  7. Поніманська Т. І. Виховання людяності: [метод. посіб.] / Т. І. Поніманська, О. А. Козлюк, Г. В. Марчук.– 2-ге вид. – Рівне: Волинські обереги, 2012.– 160 с.
  8. Поніманська Т. І. Формування гуманістичної особистісно-професійної позиції у процесі підготовки вихователя / Т. І. Поніманська // Духовність особистості. – 2013. – Вип. 6. – С.143–150.
  9. Поніманська Т. І. Модель системи підготовки студентів до гуманістичного виховання дітей старшого дошкільного віку / Т. І. Поніманська // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. Рівнен. держ.о гуманіт. ун-ту. – Рівне, 2012. – Вип. 5. – С. 38–43.

Опубліковано

2019-12-15

Як цитувати

Руденко, Н. М. . (2019). Формування особистості дітей із затримкою психічного розвитку й готовність майбутніх дефектологів до практичної роботи. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії», 20(6). вилучено із https://director.npu.edu.ua/index.php/dslg/article/view/262

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІКА ШКОЛИ