Формування особистості дітей із затримкою психічного розвитку й готовність майбутніх дефектологів до практичної роботи
Ключові слова:
професійна підготовка педагогів спеціальної освіти, готовність дефектологів до формування особистості дітей з ЗПР, гуманістична педагогіка, суб’єкт-суб’єктна взаємодіяАнотація
Концептуальні засади загальнопедагогічної та методичної підготовки дефектологів до формування особистості дітей із затримкою психічного розвитку (ЗПР) передбачають: необхідність виховання у педагогів ставлення до себе як до суб’єкта виховного процесу засобами інтеграції фахових дисциплін, наповненням гуманістичними смислами навчальної практики студентів та залученням їх до науково-дослідницької діяльності. Визначено критерії, показники, типи та психолого-педагогічні умови оптимізації дидактичного процесу з формування готовності дефектолога. Особистісну і професійну компетентність розглянуто як складові цієї готовності.