Технології візуалізації в сучасній школі (на прикладі природничо-математичних дисциплін)
Ключові слова:
принципи навчання, технології візуаліза¬ції, сучасний онлайновий інструментарій, підготовка майбутніх учителів, освітній процесАнотація
У статті висвітлено методологічні аспекти модернізації природничо-математичної підготовки майбутніх педагогів до застосування технологій візуалізації. Розглянуто специфіку реалізації класичних дидактичних принципів (наочності, науковості, системності й послідовності, зв’язку теорії з практикою, усвідомленості й міцності засвоєння знань) в професійному навчанні фахівців у ракурсі використання технологій візуалізації. Виокремлено специфічні дидактичні принципи підготовки майбутнього вчителя до застосування технологій візуалізації: принцип інноваційності, який передбачає навчання студентів використовувати новітні можливості технологій візуалізації у майбутній професійній діяльності; принцип естетичності, який полягає в навчанні студентів створювати дидактичні візуальні засоби з педагогічно ефективним використанням кольорових і типографічних рішень, законів композиції відповідно до психофізіологічних особливостей дитини для найефективнішого засвоєння навчального матеріалу та максимально привабливого його сприйняття; принцип орієнтації на хмарні сервіси, який зумовлений стрімким розвитком апаратного та програмного забезпечення і грунтується на навчанні студентів створювати цифрові дидактичні візуальні матеріали засобами сучасного онлайнового інструментарію.